معماری
پرداختن به نظام جبران خدمات در سازمان‌ها
پرداختن به نظام جبران خدمات در سازمان‌ها

چرا پرداختن به نظام جبران خدمات در سازمان‌ها اهمیت دارد؟

جبران خدمات یکی از فعالیت‌های اصلی فرآیند مدیریت منابع انسانی هر سازمان است. واژه جبران خدمات به مجموعه پرداختی‌های مادی و غیرمادی که سازمان در ازای خدمات کارکنان به ایشان پرداخت می‌نماید، اطلاق می‌شود. برنامه‌ریزی جبران خدمات مقوله‌ای چندبعدی و دارای ذینفعان گوناگون است و هنگامی می‌توان آنرا موفق دانست که به نیازها و توقعات ذینفعان مختلف جبران خدمات و ابعاد مختلف این موضوع توجه شود و براساس آن سیاست، برنامه و سبد بهینه‌ای طراحی گردد و در نهایت سیستم‌های مرتبط با آن در سازمان انتخاب و استقرار یابد.

برخی از ذینفعان نظام جبران خدمات، عبارتند از صاحبان سهام، مدیریت ارشد بنگاه، مدیران میانی و سایر کارکنان سازمان. در نگاهی وسیع‌تر پیمانکاران، تامین‌کنندگان و نهایتا جامعه نیز از ذینفعان غیر مستقیم جبران خدمات هستند. انتخاب سیاست بهینه نظام جبران خدمات از این جهت ضروری است که در اغلب موارد خواسته ذینفعان مختلف حداقل در ظاهر امر باهم یکسو نیست. بنابراین توجه به ایجاد تعادل‌ها یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که در بازنگری و طراحی و برنامه‌ریزی هر نظام جبران خدمات باید مدنظر قرار گیرد.

شرکت چارگون با ارائه مجموعه جامعی از نرم‌افزارهای یکپارچه راهکارهای منابع انسانی، ابزارهای کاربردی کاملی جهت پیاده‌سازی این استراتژی را در اختیار می‌گذارد و در این راستا با برگزاری همایش «جبران خدمات از استراتژی تا اجرا» تلاش دارد بسترهای تئوریک و عملی لازم را برای عملکرد بهینه سازمان‌های مخاطب خود در این حوزه فراهم کند.

اطلاعات بیشتر درباره همایش جبران خدمات از استراتژی تا اجرا در سایت زیر قابل دسترس است:
https://www.chargoon.com/seminar/

 

درباره ی سمیه جلیلی

سمیه جلیلی کارشناس بازاریابی محتوایی که در حوزه بازاریابی محتوایی و روابط عمومی با محوریت استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی تولید محتوا و مدیریت بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعال است.

همچنین ببینید

KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت Key Performance Indictor است و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

69 + = 77